Monday 17 June 2013

Macam mana boleh jatuh hati?

Lepas perjumpaan kali pertama, dia masukkan entry baru bertajuk "Temujanji Kita Yang Pertama" dalam blog dia. Berpuisi lagi. Tak pernah orang minitkan perjumpaan bersama aku selain dia. 

Dia kerap ucap kata "sayang" itu, setiap hari, lebih dari 15 kali mesti dia ucap "Saya sayang awak". Tak pernah aku jumpa orang sebegini. Tak jemu tak henti kata ayat yang sama berulang kali. Walau aku tak menzahirkan rasa itu melalui kata-kata dengan kerap, sayang tu tak pernah pun hilang, mahupun pudar, walau nak kata berkurang sikit pun tidak. Ingat tu tau sayang ;)

Pemikiran selalu sama, bila bercakap dengan dia, dia mudah faham. Respon & jawapan yang dia bagi bila bercakap pun, selalu sama dengan apa yang aku expect. Memang selesa sangat bila berbual & senang untuk berkongsi apa-apa.

Pandangan garang dia sewaktu temujanji kali pertama pun dah cukup buat aku jatuh hati. Dengan muka dia yang comel macam tu, sambil duduk termenung tanpa senyuman terukir di bibir. Bak kata mat salleh, fierce yet adorable. Kalau aku jadi orang lain, first impression pun mesti ingat garang dia ni. Tapi senyuman dia? Hehehe pembaca kena tengok sendiri baru tahu ;)

Banyak lagi sebab macam mana boleh jatuh hati. Insya Allah akan bersambung. . . 

Saya syg awk.




1 comment:

Unknown said...

Erkk ..sy akan selalu igt tu awk .. :) ..
Erkk ..garang ke ??mna ada grang ..comell pon ta ..hehe

Hah jgn lupa smbung tau yg .. :) .
Saya sayang awk juga ..