Monday 17 June 2013

Soalan "Generic"

Ahh, soalan biasa yang diajukan pada aku pada setiap awal perkenalan.. Dengan siapa-siapa sekalipun.. Termasuk si dia.. Hehe ;)

"Awak ni kuat marah tak?"

Biasanya aku tak jawab soalan ni.. Aku serahkan orang yang bertanya tu supaya tanya pada rakan yang dah lama kenal & rapat dengan aku.. Mereka lebih bijak menilai kan? Takkan kita nak bagi penilaian pada diri sendiri. Masuk dalam bakul angkat sendiri namanya.. :) Adalah satu dua jawapan yang dapat aku tahu.. Ada kawan aku yang jawab "Aku tak pernah tengok shafiq marah", ada yang cakap "dia marah tapi tak tunjukkan marah dia sangat". Hah, dalam hati nak tergelak pun ada.. Aku pun tak ingat bila kali terakhir aku marah..

Tapi memang aku rasa aku tak berapa ada rasa nak marah selalu.. Kadang tu ada yang cakap, "Kau ni everytime cool je.. senyum je memanjang.. Kena marah pun senyum je.. Macam tak ada perasaan". Pedas jugak la bila part "tak ada perasaan" tu.. Tapi entah, aku memang macam ni..

Perkara yang buat aku cepat marah sikit aje.. Pemandu yang tak berakal di jalanraya (aku bukan samseng jalanan, cuma aku tak suka orang memandu tak fikir keselamatan orang lain), benda yang boleh ganggu ketenteraman keluarga & orang yang aku percaya, tipu aku.. Tu je.. ;)

3 comments:

Unknown said...

Dalam hubungan kita pon ,sy ta pnah nmpak awk marh yg cma sy prasan dlm stu2 pkara y awk ta suka awk akan ckp byk kli n awk akn tegaskan .. :) ..

Tapi kalau marah jangan simpan tau nanti makn diri ..ta bole luah dpn2 bole shaja disini ..

-Ieqa

Unknown said...

alamak awak perasan yg sy selalu ulang2 benda yg sy tak suka? hehe..

Tak nak lah, nak depan2.. kat sini kalau ada yg personal tak boleh reveal.. dpn2 lagi best.. :)

-Shafiq

Unknown said...

Hehehe ..mana2 pun boleh sayang .. :)

-Ieqa